Ons team

Ellen De Wever

In 2008 studeerde ik af als Master in de Logopedische Wetenschappen. Ik begon toen meteen te werken in een groepspraktijk in Dendermonde en volgde ook de specialisatieopleiding voor stottertherapeute bij CIOOS. Ook behaalde ik in die periode mijn academische lerarendiploma. In de groepspraktijk kreeg ik ervaring op het gebied van leerstoornissen, taal- en articulatiestoornissen en stotteren. Later, in 2014, begon ik ook te werken in het volwassenenonderwijs, als logopediste en leerkracht NT2. Het is enorm fijn om deze jobs te combineren! Praktijk HoeZo! werd opgestart in 2017 in Lebbeke. In 2018 werd ik ook een erkend 2hands4kids-trainer.

Freeke Waumans

Ik ben Freeke Waumans, afgestudeerd als logopediste aan de KU Leuven in 2015. Na deze studies besloot ik nog een jaar de Banaba Buitengewoon onderwijs te volgen om mijn kennis en ervaring omtrent verschillende stoornissen te verruimen. In september 2016 startte ik als logopediste in het onderwijs. Ik werkte de afgelopen twee jaar in het buitengewoon secundair onderwijs en als ondersteuner voor kinderen met autisme, gedragsproblemen en spraak- en taalproblemen in het gewoon onderwijs. Vanaf juni 2018 vervoeg ik me met veel plezier bij het team van praktijk HoeZo!

Joke Huybrechts

Als mama van twee jonge kinderen, mijn zelfstandige functie (sinds 2011), en verschillende hobby’s weet ik mijn agenda steeds goed te vullen. Ik geniet dan ook van elk moment!

Ik ben in 2009 afgestudeerd als orthopedagoog en heb me nadien verder gespecialiseerd in het autismespectrumstoornis (auticoach) en ADHD, diagnostiek en het talentgericht werken. Ook de algemene opvoeding boeit me ontzettend en roept me op om samen na te denken hoe we ‘goed genoeg’ ouder kunnen zijn.

Ik ben een nieuwsgierige, positieve doorzetter die houdt van (nieuwe) uitdagingen!

Binnen de coaching vind ik het belangrijk om eerst te werken aan vertrouwen en verbinding. Daarnaast werk ik vraaggestuurd en talentgericht, maar vooral op maat van iedere unieke persoon.

Lorelien Van Assche

In juni 2018 ben ik afgestudeerd als logopediste aan de KU Leuven. Tijdens mijn studie heb ik ervaring opgedaan in uiteenlopende gebieden binnen de logopedie. Zo deed ik onder andere stage in het buitengewoon onderwijs, in een zelfstandige praktijk en in een psychiatrische instelling. Omdat ik het studeren toch nog niet volledig kan loslaten, volg ik de opleiding leerkracht lager onderwijs.

In september 2018 startte ik als logopedist in het buitengewoon onderwijs, waar ik opnieuw in contact kwam met kinderen met spraak-, taal- en leermoeilijkheden. Ik volgde de basiscursus OMFT en de opleiding van typ-10. In april 2020 start ik in praktijk HoeZo! en ik kijk al vol enthousiasme uit naar de nieuwe gezichten die ik ga leren kennen.

Ruth Van Ingelgem

Ik ben Ruth Van Ingelgem en samen met mijn man en twee zoontjes woon ik in Lebbeke. 

In 2009 studeerde ik af als klinisch psycholoog aan de Universiteit van Gent. Tijdens mijn studies verdiepte ik me reeds in kinderen hun ontwikkeling en bijkomende stoornissen. Na deze studies volgde ik nog een eenjarige basisopleiding in de experiëntiële en ontwikkelingsgerichte kinder- en jeugdpsychotherapie (School of Experiential-Dialectical Psychodrama). 

Bij mijn eerste stappen in het werkveld deed ik ervaring op in het buitengewoon onderwijs bij kinderen met ernstige gedrags- en emotionele moeilijkheden.

Sinds 2011 ben ik aan het werk in twee centra voor ambulante revalidatie (CAR De Schakel en Waas revalidatiecentrum). Hier worden kinderen met ontwikkelingsproblemen, emotionele of gedragsproblemen begeleid door verschillende therapeuten. Ik ben gewend om nauw samen te werken met ouders, scholen en andere hulpverleners. Ik vind het belangrijk om me blijven bij te scholen en volg regelmatig studiedagen en workshops rond kinderen met ontwikkelingsproblemen. 

In 2020 is het tijd voor een nieuwe stap en combineer ik mijn functie als psycholoog in CAR De Schakel met het begeleiden van kinderen in praktijk HoeZo!.

In de praktijk begeleid ik kinderen en hun ouders die op één of andere manier moeilijkheden ervaren of vastlopen op vlak van ontwikkeling, de opvoeding, dynamiek in het gezin,... Aan de hand van kleine of grote vragen rond jouw kind, de opvoeding of jullie gezin kunnen we samen op zoek gaan naar handvaten die werkbaar zijn voor jullie.